Idioter

Har varit på kurs i Stockholm och sitter på tåget hem, svintrött, då jag får ett sms, från mamma, tror jag. Men nu när jag läser det igen så menade dom nog att det var till mamma. Alltså till mig från nåt av mina barn. Stod att dom bytt tfn och fått nytt nr. Jag trodde ju det var mamma och hon har pratat om att byta tfn så jag tänkte ju inte att det var så konstigt.

”Mamma” undrade om jag kunde göra henne en tjänst.

Ja det beror på vad det är?

Då läste jag väldigt som hastigast och halvt om halvt för det var en lång haranger om jag kunde hjälpa henne med att betala en faktura för hon hade inte fått in bankappen i nya mobilen. 

Jag fixar då jag kommer hem svarade jag bara när jag läst lite grann om hjälp med faktura typ. Orkade inte bry mig riktigt.

Började tycka det var märkligt att hon skrev sms om det och inte ringde. Efter ett tag skrev den här människan.

Då förstod jag att det var definitivt inte min mamma som bad mig betala 24.000 åt henne. Så jag bad ”den” skicka bild för att se vad dom skulle visa. Blev ju lite nyfiken.

Efter jag skrev Dumhuvud så förstod dom att det var kört. Jäkla idiot att visa sitt mobilnr och sitt kontonummer och namn.

Ska jag polisanmäla eller vad gör man?

Kommentarer till: "Idioter" (2)

  1. Ja anmäla är väl bra, de har ju fått ett gemensam nummer nu för operatörerna. Så nästa gång de provar så kommer det upp SPAM eller Bredrägeri som avsändare. Värsta är ju när de går inte och ”lånar” ärligt folks mobilnummer hur nu det går till.

    Kan ibland inte låta bli att konversera med dem, speciellt puckona på messenger. Senast det skedde skrev jag vad jag ansåg om att de lurar och bedrar äldre och hoppades på karma. Fick fula gubbar till svar och att de skulle döda mina barn. Svarade att jag inte hade så det var inga problem. Då blev jag blockad :-) 

    Men visst är det lätt att det blir fel för man läser ju inte alltid allt som du skriver. Vore intressant att ta reda på vilken bank och kolla den vägen. För de var nog inne på denne persons bankkonto skulle jag tro. Jäkla typer är vad de är och inget samvete åt något håll.

    • Jamen det är ju lite kul att konversera med dem. Jag har nog svarat att dom ska skaffa sig ett jobb istället. Skickade ”tips” på polisens hemsida så kan ju dom kolla upp kontonumret.

Lämna en kommentar