Hårtvättshjälp

Efter helg utan att sova ut på morgonen varken lördag eller söndag så blir det straffvecka med extra trötthet fram till nästa helg. Ja extra trötthet, hur f-n är det möjligt kan man ju undra. Inget kul men det är så mitt liv ser ut. Det är dock värt det när man gjort nåt roligt.

När jag träffade arbetsterapeuten så föreslog hon att jag skulle ha en pall att sitta på i duschen. Det kom sig av att hårtvättning är som ett träningspass. Jag orkar inte hålla armarna över huvudet så länge som jag skulle behöva för att få ur allt schampo. Känner nästan lite ångest varje morgon det är hårtvätt. Ska jag inte ut bland folk så drar jag ut på det längre men annars blir det varannan dag.

Har avvaktat ett tag men nu har jag pallen och det funkar riktigt bra. Inte alls lika jobbigt för armarna. Jag fick inte ihop det riktigt vad det skulle göra för skillnad men det gjorde det faktiskt. Så det var ju dumt att inte skaffat det tidigare. Klippte mig igår också så nu är det ännu lättare ett tag.

Det tar emot lite att skaffa än det ena än det andra hjälpmedlet. Ja jag vet, det är jättedumt men jag tror att det är många som funkar så. Man vill inte riktigt inse att man behöver hjälp. Men när man väl får/tar den så är det ju jättebra. Stolen jag fått till köket är verkligen toppen. Går att ha den vid strykbrädan också. Jag gillar att stryka men har svårt att stå för länge.

Lämna en kommentar