Synsk

Ja ibland undrar jag om jag inte har en släng av synskhet. Satt på jobbet idag och fick helt plötsligt en förnimmelse att jag skulle få kallelsen till den stundande magnetröntgen jag visste skulle bli av i november.

Jag kommer hem och hittar ett brev från USÖ i brevlådan.

image

Hm varför skickar dom ut kallelse så långt i förväg?? Jaja, det gör ju inte ont, är bara jäkligt obehagligt att sitta fast i en tub. Har gjort det tre ggr förut och klarat av det så det går säkert bra den här gången också. Kommer ju få göra sån här röntgen, ja kanske vart annat år för att hålla koll om MS’en förändras och blir värre. Tror man får göra det om man får ett nytt skov också.

Läste om Louise Hoffsten idag. Hon har tydligen fått ett nytt skov så det var ovisst om hon kan vara med i nåt tv-program på lördag. Louise Hoffsten 48 lider av muskelsjukdomen MS. NEJ Aftonbladet, MS är inte en muskelsjukdom!! MS är inte förkortning av MuskelSjukdom.

Igår kväll läste jag ut boken I kroppen min skriven av Kristian Gidlund. I morse sa dom på nyheterna att han dog igår, 29 år ung. Han har berört väldigt många människor med sin blogg, bok och inte minst med sitt sommarpratprogram i somras. Ja det är omöjligt att inte beröras av han berättelse om sin kamp mot cancern i magen. En kamp som var omöjlig att vinna när cancern kom tillbaka för att stanna.

När man själv har barn i ungefär samma ålder som han var i när cancern satte klorna i honom första gången så kan man på ett sätt förstå hans föräldrars förtvivlan att se sin son lida så fruktansvärt. Jag fick kämpa mot tårarna mer än en gång när jag läste boken.

Man kan stå ut med krämpor och sjukdomar själv men om det skulle drabba ens barn…..

Jag rekommenderar alla att läsa boken.

image

Lämna en kommentar