Livet är en schlager

I fredags eftermiddag tog vi tåget till Stockholm. Jag, Marie och Jeanette åker från Örebro och Ann från Norberg så vi möts upp på centralen i Stockholm.

Vi bodde på ett hotell vid Hötorget så det var en kort promenad dit. Efter lite vin på rummet så gick vi och åt på Vapiano vid Kungsbron. Den restaurangen är så trevlig och lite annorlunda. Man får ett plastkort, som ett betalkort när man kommer och det dras när man köper något ur baren och när man får maten. Sen betalar man alltihop i en kassa när man går ut. Maten lagar dom till i olika stationer medans man ser på.

Efter en god middag så gick vi tillbaka till hotellet och satt och pratade en stund innan vi hoppade i säng. Jag är hopplös när jag sover borta. Det är lögn i helsike att somna.  
Lördag morgon var det dags för en god frukost och sen gick vi ut på stan. Gick runt lite och sen hamnade vi på Rich för ett glas vin.

image

Jädrar vad folk det var där. Men nån Anders Timell såg vi inte till….

Sen blev det en macka och lite mer vin på ett ställe nere i Hötorgshallen. Jag är fascinerad över att det är så himla mycket folk överallt. Alla matställen är fulla med folk hela tiden. Man kan få leta sig blå efter nåt ledigt bord nånstans.

Efter det var jag mer än trött i benen så jag gick tillbaka till hotellet och dom andra gick en sväng till på stan. Tiden går fort så det var inte mycket tid förrän det var dags för middag. Vi gick till en restaurang vi inte varit på förut. Tror den hette Drottninghof. Milda makter vad gott vi åt. Jag tog en grillad kycklingfilé. Det var den absolut möraste kycklingfilé jag nånsin har ätit. Blev en Irish Coffe till dessert.

Sen blev det en taxi ut till Djurgården och Cirkus där vi skulle se…..

image

image

Vi satt så vi hade scenen rakt fram men det var ganska långt bak. Men jösses vad bra det var. Det var en ganska lång föreställning men det kändes som det gick på ett kick. Helt enkelt skitbra.

image

image

image

Helen Sjöholm och Peter Jöback, jag säger bara WOOOW!!! Har ni möjlighet så gå och se den. Ni kommer inte bli besvikna.

Det har varit en jättetrevlig helg. Precis som det brukar när vi åker på våra tjejresor. Kom hem med tåget vid halv 2 tiden. Skönt faktiskt att ha en stor del av söndagen kvar när man kommer hem.

Tack tjejer för en mycket trevlig helg!!

Lämna en kommentar